Ulaştırma Bakanlığı’ndan bir ilk: Karayollarında müzikli uyarı işareti!

Melodili Yol Uygulaması Ankara’da Hayata Geçirildi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Melodili Yol uygulamasının Türkiye’de ilk kez Ankara’nın Nallıhan ilçesinde hayata geçirildiğini açıkladı. Yol yüzeyine belirli aralıklarla yerleştirilen işaretlemeler veya oyuklar araçların geçişi sırasında titreşim ve ses üretme prensibine dayanıyor.

Titreşim ve Sesler Hedeflenen Ezgiyi Oluşturuyor

Bakan Uraloğlu, “Oyuklar veya işaretlemeler, araçların belirli bir hızla geçtiği takdirde müzikal bir melodi oluşturacak şekilde tasarlanıyor. Yüzeydeki her bir oyuk veya işaretleme, farklı frekansta bir nota verecek şekilde konumlandırılıyor. Sürücü sabit hızla seyrettiğinde, oluşan titreşim ve sesler birleşerek hedeflenen ezginin duyulmasını sağlıyor.” şeklinde açıklama yaptı.

İlk Uygulama Nallıhan’da Tamamlandı

Karayolları 4. Bölge Müdürlüğü (Ankara) sorumluluğundaki Nallıhan – Beypazarı Devlet Yolu’nun 21. kilometresinde bulunan Eymir Köyü mevkiinde uygulamanın tamamlandığını belirten Uraloğlu, çalışmaların Nallıhan Davutoğlan Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’nı etkilemeyecek şekilde gerçekleştirildiğini söyledi. Uygulamanın 12 Mayıs’ta başladığını ve 16 Mayıs 2025 tarihinde tamamlandığını belirten Uraloğlu, sürücülerin belirli bir hızda ilerlerken Mozart’ın Türk Marşı’nı net şekilde duyabildiğini ifade etti.

Yeni Uygulama Ankara – Eskişehir Yolu’nda Başlayacak

Uraloğlu, Melodili Yol uygulamasının ikinci etabı için çalışmaların 17 Mayıs 2025 tarihinde Ankara – Eskişehir Devlet Yolu’nun Sivrihisar çıkışı 37. kilometresinde yer alan Kertek mevkiinde başlatıldığını duyurdu. Yerleşim yerlerine yakın kesimlerde gürültü nedeniyle şikayetlerin arttığını belirten Uraloğlu, uygulamaların yerleşim alanlarından uzakta gerçekleştirildiğini vurguladı.

Sabit Hız ve Yolun Fiziksel Özellikleri Önemli

Melodili yol sisteminin en iyi sonucu verebilmesi için belirli teknik kriterlerin karşılanması gerektiğini belirten Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının en iyi sonuca ulaşması için, taşıtların saatte ortalama 100 kilometrelik sabit hızlarda ilerleyebileceği, düz ve pürüzsüz kaplamaya sahip yollarda yapılabileceğini” söyledi. Ayrıca Uraloğlu, “Melodili yol uygulamasının, aşınmayı önlemek ve melodinin net şekilde duyulmasını sağlamak için düşük trafik hacmine sahip, özellikle ağır taşıt trafiğinin az olduğu yollarda uygulanmasının önemli olduğunu” belirtti.

Related Posts

Bakan Şimşek: Yoksulluğun azaltılması için önemli adımlar atıldı

Bakan Şimşek: Yoksulluğun azaltılması için önemli adımlar atıldı

Trakya İhracatta Temmuz Zirvesi

Temmuz’da Tekirdağ 188 milyon dolarla ihracatta lider oldu, Kırklareli ve Edirne takip etti.

Volkswagen pes dedirtti: Abonelikle beygir gücü satacak

Volkswagen, abonelikle beygir gücü satacak: Aylık ödeme yapan sürücüler araçlarının motor gücünü artırabilecek.

TÜİK verileri AKP’yi kızdıracak: İşsizlikte Avrupa’yı solladı

TÜİK verilerini değerlendiren DİSK-AR, geniş tanımlı işsizliğin 2025’in ikinci çeyreğinde yüzde 32’ye ulaştığını açıkladı. Genç kadınlarda işsizlik oranı yüzde 53,4’e çıktı. Türkiye’nin geniş tanımlı işsizlik oranı AB ortalamasının yaklaşık üç katı oldu.

Yiyin efendiler yiyin: Türkiye’de en üst sınıf toplumun yüzde 1’i

Türkiye’de hanelerin sosyoekonomik durumu ilk kez resmi olarak yayımlandı. Araştırma, şehirler ve ilçeler bazında gelir, eğitim ve meslek farklılıklarını ortaya koyuyor. Raporda, toplumun sosyoekonomik yapısındaki uçurum net biçimde görülüyor.

İzmir’de İncir Hasadı Başladı

İzmir’de incir hasadı başladı. Üreticiler, aflatoksin ve okratoksin riski için kerevet kullanıyor.