WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

WhatsApp, Reklam Gösterimine Başladı

Dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulamalarından biri olan WhatsApp, reklamlara yönelik adım atmaya başladı. Meta’nın gelir modeli doğrultusunda geliştirilen bu özellik, uygulamanın beta sürümünde test edilmeye başlandı. Kullanıcı deneyimi açısından bazı endişelere yol açabilen bu gelişme, geniş çapta tepkilere neden oldu.

Merve Kapan’ın aktardığına göre, Android için yayınlanan 2.25.21.11 kodlu beta sürümünde, “Güncellemeler” sekmesinde reklam içeriklerinin görülmeye başlandığı bildirildi. Bu yeni reklam formatları şunlardır:

  • Durum Reklamları: Kullanıcıların durum paylaşımları arasında sponsorlu reklamlar görüntülenecek. Reklamlar hızlı bir şekilde geçilebilecek ve isteyen kullanıcılar reklamverenleri engelleyebilecek.
  • Tanıtılan Kanallar: Markalar ve içerik oluşturucuları, kendi kanallarını tanıtmak için ücretli reklamlar verebilecek. Bu kanallar, keşfet bölümünde “sponsorlu” etiketiyle sunulacak.

WhatsApp, kullanıcıların gizlilik endişelerini gidermek için bazı güvenlik önlemleri aldığını belirtti. Reklamların yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceği ve özel sohbetlerin, grup konuşmalarının, aramaların ve toplulukların reklamlardan etkilenmeyeceği vurgulandı. Bu alanlar, uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Yeni sistemin, reklamlar üzerinde daha fazla kontrol imkanı sağladığı belirtildi.

“Etkinlik Raporu” adlı yeni özellikle kullanıcılar aşağıdakileri yapabilecek:

  • Gördükleri reklamları listeleyebilecek,
  • İstemedikleri reklamları engelleyebilecek,
  • Bu engellemeleri dilerlerse kaldırabilecek,
  • Reklam geçmişini ZIP dosyası olarak indirebilecek.

WhatsApp, reklamların kullanıcıya gösterilme kriterlerini de açıkladı. Buna göre; konum bilgisi (ülke/şehir), uygulamada seçilen dil, takip edilen kanallar ve etkileşim geçmişi gibi veriler kullanılacak. Ayrıca, kişisel mesaj içeriklerinin hiçbir şekilde reklam hedeflemesinde kullanılmayacağı net bir şekilde ifade edildi.

Söz konusu reklam özellikleri şu anda sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test ediliyor. WhatsApp, geri bildirimleri toplamayı ve düzenlemeleri yapmayı planlayarak bu sistemi tüm kullanıcılara sunmayı hedefliyor.

Related Posts

iOS 26 Beta 3 yayınlandI: “Liquid Glass” daha da yumuşadı

Apple, iOS 26’nın üçüncü geliştirici beta sürümünü Pazartesi günü yayınladı. Yeni sürüm, şirketin Haziran ayında WWDC 2025’te tanıttığı “Liquid Glass” (Sıvı Cam) tasarım diline yönelik gelen eleştirilerin ardından tasarımda çeşitli yumuşatmalara gidiyor.

Yıldızlar iki kez patlayabiliyor: Kozmolojide büyük keşif

Evrenin en etkileyici olaylarından biri olan süpernova patlamaları, yıldızların yaşamlarının sonundaki dev patlamalar olarak biliniyor. Fakat bilim insanlarının son araştırması, bazı yıldızların bir değil, iki kez patlayabildiğini ve bu patlamanın görsel kanıtlarını ortaya koydu.

WhatsApp eskisi gibi olmayacak! Yeni özellik kabusunuz olabilir

Meta’nın WhatsApp’a getireceği reklam entegresi için endişeler artıyor. Uzmanlar söz konusu yeniliğin güvenlik açısından problem yaratağını belirtiyor.

İran – İsrail savaşı nasıl sonuçlanır? Yapay zeka açıkladı

İsrail ve İran arasındaki doğrudan çatışmalar, yıllardır perde arkasında süren siber saldırılar, casus suikastlar ve vekil gruplar üzerinden yürüyen savaşların ardından ilk kez alenen sıcak çatışmaya dönüştü. Bu gelişmelerin ardından yedi gelişmiş yapay zekâ modeli, durumu analiz ederek olası senaryoları ortaya koydu.

Şeffaf bir mont ister miydiniz? Meta’nın yeni yapay zeka editörü bunu başarıyor

Meta’dan modunuzu değiştirecek, yapay zeka destekli bir video editörü geldi. Firma gerçeküstü sahneler canlandırabileceğiniz bir yapay zekâ uygulaması yayınladı.

Wikipedia, yapay zekâ özetlerini şimdilik rafa kaldırdı

Editörlerin tepki göstermeye başlamasının ardından yapay zeka özetlerine dair yapılan denemeler apar topar durduruldu.