Görenler gözlerini ovuşturdu!

1980’den 2003’e Kadar Üretilen İlk Nesil Fiat Panda, Radikal Bir Dönüşüm Geçirdi

1980’den 2003’e kadar üretilen ilk nesil Fiat Panda, ferahlık ile pek de anılmayan bir araçtı. 3,41 metre uzunluğunda, 1,49 metre genişliğinde ve 1,43 metre yüksekliğindeki bu araç, sade bir tasarım ve işlevselliğiyle bilinen bir şehir arabasıydı. Ancak İtalyan meraklı ve tamirci Andrea Marazzi’nin yarattığı şey, sınırları zorluyor. Pandino adlı küçük kasabada Panda sahiplerinin bir toplantısında, Marazzi, kendi versiyonu olan sadece 50 santimetre genişliğinde bir modeli tanıttı.

Marazzi, gövdeden neredeyse tüm merkezi kısmı çıkararak ilginç bir tasarım yarattı. Araç hala hareket edebiliyor ancak kamu yollarında kullanılmak için uygun değil. Aracın homologe edilmemiş ve tescil edilmemiş olduğunun altını çizmek gerekir.

Aracın ön kısmı ciddi şekilde değişti. Genişlik sınırlı olduğundan, merkezi far aracın yüzünde hakimken yanlara sinyaller yerleştirildi. Ön tampon ölçülere göre yeniden ayarlandı ve minyatür kaput, yeni silüete zarif bir şekilde uyum sağlıyor. Ön cam, klasik bir otomobil camından ziyade denizaltı penceresini andırırken, tavan rafları ise hala mevcut ve ulaşılması kolay durumda.

Sürüş elektrikli çünkü benzinli motor bu kadar küçük bir alana sığmazdı. Aracın elektrikli motoru 24 voltluk bir scooter motorundan alındı ve araca 15 km/s hıza kadar izin veriyor. Kabinde minyatür bir direksiyon simidi, gaz pedalı ve orijinal gösterge panelinin bir parçası bulunuyor. İç mekan sadece 30 cm genişliğinde ve Andrea’ya özel olarak uyarlanmış durumda.

Bu radikal dönüşüm hem gülümsemelere hem de hayranlıkla karşılanıyor ancak günlük kullanım için uygun değil. Araç genellikle özel mülklerde kullanılıyor ve çapraz rüzgarlara karşı hassasiyeti nedeniyle bir refakatçi eşliğinde kullanılıyor.

İlk nesil Fiat Panda’nın dört milyondan fazla üretildiği biliniyor ve bugün klasik araç meraklıları arasında popülerliğini koruyor. İtalya ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde sahipleri araçlarını sergileme fırsatı buluyorlar ancak Marazzi’nin yarattığı bu özel versiyon, şimdiye kadar görülen en etkileyici modifiye araçlardan biri olarak dikkat çekiyor.

Related Posts

Memur ve emekliye zam sonrası gözler maaşlarda! Zamlı aylıklar ne zaman yatar?

Milyonlarca memur ve emeklinin 6 aylık zam farkları geçtiğimiz gün belli oldu. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), haziran ayı enflasyon rakamlarını açıkladı ve milyonlarca kesimin alacağı zam farkları netleşti. En düşük emekli aylığı 14 bin 469 TL’den %16.67’lik artışla 16 bin 881 TL oldu. Peki SSK, Bağkur emeklileri ile memur ve memur emeklileri zamlı aylıkları ne zaman alır? İşte detaylar…

ABD’de tarım dışı istihdam haziranda beklentileri aştı

ABD’de tarım dışı istihdam haziranda 147 bin kişi artarak beklentilerin üzerinde gerçekleşirken, işsizlik oranı yüzde 4,2’den 4,1’e indi.

Oto satışı arttı, elektrikli hızlandı

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç satışları, ocak – haziran döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5.1 artarak 607 bin 379 oldu.

ÖTV’de gizli zam gerçeği: Elektrikli otomobillerin fiyatları arttı

Çinli üretici BYD, Temmuz fiyat listesini güncelledi. Yılın otomobili seçilen elektrikli Seal U EV’ye 765 bin TL’lik dev zam geldi. Model, yüzde 10’luk ÖTV diliminden yüzde 40’a yükseldi; donanımda ise hiçbir değişiklik yapılmadı

Tarım Bakanlığı açıkladı: Dana ve kuzu eti diye satılan üründe kanatlı et tespit edildi

Tarım ve Orman Bakanlığı, yayımladığı listede çok sayıda firmanın et ürünlerine sakatat, tek tırnaklı hayvan eti ve kanatlı et karıştırdığı ortaya çıktı. Yayınlanan listede Niğde’deki iki firmanın ise dana ve kuzu eti diye satılan ürünlerinde kanatlı et tespit edildiği açıklandı.

Yatırımcılar dikkat: Ne döviz ne borsa ne de faiz… 6 ayın getiri şampiyonu belli oldu

Haziran ayının sona ermesiyle birlikte finansal yatırım araçlarında 6 aylık getiri oranları da netleşti. Altın, dolar, borsa, euro ve mevduat faizi gibi yoğun yatırım gören finansal enstrümanlarda kazançlar dikkat çekti. Peki hangi yatırım aracı ne kazandırdı? İşte ilk 6 ayın getiri şampiyonu…